Leegstand: oude kleerhangers, dooie duiven

Leegstand: er is zoveel over geschreven. Het probleem moge duidelijk zijn. Lege panden, oude kleerhangers en dooie duiven in panden op vaak prachtige locaties. De crisis krijgt de schuld, en de old-skool vastgoedboys blijven gezellig hele dagen samen lunchen, borrelen met de mondvol over de overheid en de banken de schuld geven. Waar? Onwaar? Hebben wij er aan meegedaan?

Boeit ons eigenlijk niet.
Wij constateren dat de ‘ nieuwe problemen’ worden aangepakt met ‘ oude oplossingen’. De markt beweegt niet. Er is een sterke behoefte aan andersdenkenden. Herontwikkeling, exploitatie binnen de huidige markt en sloop zijn zo’n beetje de overgebleven opties. Denken we. Of last, but for sure least: wachten op marktherstel!

Welke markt?!
In onze visie is vastgoed onderdeel van zijn omgeving (duuuh). Wat dacht je ervan om eens samen te werken (=eng) met alle stakeholders en te zoeken naar huurders/gebruikers waarmee je samen kunt groeien. #hetorganischemodel. Ontwikkel de juiste creatieve ideeën, tezamen met een groep experts (incl. eigenaar). Vorm deze tot concepten, welke herkenbaar, inspirerend en verkoopbaar zijn, middels een integrale aanpak.

Vergeet hierin het woordje ‘branding’ niet! En zet vervolgens dit juiste plan/concept op het juiste moment in de markt. Het start met het juiste idee, op het juiste moment. Behoud vastgoed, ga er duurzaam mee om, ga verloedering tegen en zorg uiteindelijk voor ‘ Rendement in de Tent’.