parking balloons

Vind je het ook zo vervelend om rondjes te moeten rijden op een overvolle parkeerplaats op zoek naar een plekje? Dat kan misschien binnenkort verleden tijd zijn. In Zuid-Korea is een nieuwe campagne opgezet; Parking Balloons.

 

Dit concept is bedacht door het olie bedrijf S-Oil, met als doel de parkeertijd verkorten. In Zuid-Korea rijdt elke bestuurder gemiddeld 500 meter om een parkeerplek te vinden. S-Oil schat dat op één parkeerplaats 700 auto’s zo’n 23 liter benzine verbruiken. Dit concept zal voor één persoon niet veel uitmaken, maar als dit gaat gelden voor alle parkeerplaatsen in Zuid-Korea, dan zal dit grote gevolgen hebben voor de toekomst.

 

Het idee is heel simpel: op elk parkeervak zijn ballonnen gevestigd, en deze gaan naar beneden zodra een auto het plek inneemt. Als de auto weer wegrijdt, schiet de ballon weer de lucht in.

 

Trend

Milieuvriendelijk zijn is de afgelopen jaren een belangrijke trend geworden. Bedrijven spelen hierop in om zo ook hun steentje bij te kunnen dragen. Ook in Zuid-Korea wordt hieraan gedacht, met name de vermindering van uitlaatgassen omdat auto’s één van de grootste milieuvervuilers zijn.

 

————————————————————————————————

Wood&Apples vindt dat een gebouw draait om een goed concept; first concept, then design. Daarom willen we met First concept Friday de meest rockend-gave concepten uit allerlei branches uitlichten. In al deze concepten zitten trends en ontwikkelingen verstopt. Deze vissen wij er uit en laten we aan je zien, omdat trends en ontwikkelingen in elk gaaf concept terug te vinden zijn.  Ter inspiratie voor jou!