Visuele Cultuur

We zitten middenin de opkomst van de visuele cultuur, dat gecreëerd is door de jonge generatie. Deze generatie groeide op met een overvloed van verbeeldingen, met als gevolg dat deze generatie nu ook denkt en leert via beelden. Dit leidt tot de ontwikkeling van visuele communicatie. Een voorbeeld van deze visuele communicatie is Snapchat, maar ook tijdens het nieuws op televisie wordt er gebruik gemaakt van beelden. Ook formele Infographics in jaarverslagen worden steeds populairder.

 

Een nadeel kan wel zijn dat het voor de wat oudere generaties het soms moeilijker is om te communiceren, vooral met de jongere generaties. Vaak wordt deze communicatie gedaan via digitale media, wat de oudere generaties niet altijd bezitten. Maar, een groot voordeel van deze trend is dat door het creatieve aanbod van informatie, het steeds makkelijker en leuker is om deze informatie tot je te nemen. Ook zal deze jonge visuele generatie erg belangrijk worden in de toekomst en marketing zal hier op in gaan spelen.

 

————————————————————————————————

Bij Trends&Apples koppelen wij macro trends aan het vakgebied. Er wordt elke eerste maandag van de maand een overkoepelende macro trend op de website geplaatst. Dit omdat wij onze kennis over (macro)trends graag met je willen delen.